Povestea XXXLutz
A fost odată ca niciodată o doamnă cu o viziune aparte, care a fondat cu multă trudă și hărnicie o companie. Multe povești încep astfel în secțiunea de istorie a companiei, însă nu toate ajung acolo unde a ajuns astăzi XXXLutz, micuța companie ”Lutz Mobel” înființată de Gertrude Seifert, și anume în vârful industriei de mobilă din Austria. Acestea sunt marile etape în drumul nostru către vârf.

Înființarea
Se întâmpla pe 31 octombrie 1945. Halloween nu era cunoscut de nimeni la vremea aceea în localitatea Haag am Hausruck din Austria superioară, însă toată lumea cunoștea numele mult îndrăgitei familii de doctori Lutz. Fiica cea mică a familiei, Gertrude Seifert, se bucură de notorietatea numelui și denumește noul atelier de producție de mobilă ”Lutz Möbel”, și datorită implicării mamei sale, doamna Maria Lutz. Noua unitate de producție avea să rămână pe termen lung în mica comunitate pitorească.




Primii ani
În micul atelier se fabrică cutii din lemn și mobilier tradițional pictat cu grijă. Astfel mica companie câștigă aprecierea unor clienți renumiți precum „Weiße Rössl“ din Wolfgangsee, care recomandă călduros calitatea de la „Lutz“. Ceva mai târziu paleta de produse este extinsă cu alte elemente de mobilier din lemn precum dulapuri și cufere, produse parțial manual.

Dezvoltarea
Mereu cu un pas înainte și anticipând trendurile: această premisă marchează povestea de succes a companiei XXXLutz încă din primii ani. La finalul anilor 1950 Gertrude Seifert reorientează compania de la producția parțial manuală a unor piese unice la producția de mobilier accesibil în cantități mai mari. Planul are succes și compania crește. Pentru a ține pasul cu cererea, pe parcursul anilor, producătorul de mobilier devine un retailer de mobilier, vizibil și pe noul logo al firmei care afirmă simplu: „LUTZ MÖBEL“.




Purtătorul de cuvânt al companiei Mag. Thomas Saliger
Sloganul publicitar de-a lungul vremii
În anul 1949 Lutz atrăgea noi clienți prin mica publicitate în ziare folosind un slogan cu rimă - Cine compară preț cu calitate, va găsi la Lutz Mobel produsele căutate. - Același slogan este valabil și astăzi chiar dacă nu mai este prezentat în rimă, în aceeași formă, ci într-un cântecel. I

O nouă generație
Așa cum se întâmplă mereu într-o afacere de familie, în anii 1970, noua generație preia cârma. Cei doi fii mai tineri ai fondatoarei, Dr. Richard Seifert și Dr. Andreas Seifert preiau conducerea companiei, aducând metode inovative de management și strategii noi. Țelul: să crească până devin Nr. 1. În lupta cu concurența, apare și primul pliant de promovare făcut intern.

Expansiune fără limite
Cererea pentru mobilierul XXXLutz nu are limite, nici planurile de expansiune ale companiei. Statistic vorbind, XXXLutz deschide în această perioadă, 2 magazine noi în fiecare an și în 1990 prima filială în Germania. Expansiunea ambițioasă a contribuit fundamental la succesul economic al companiei. În anul 2000, cu 45 de magazine în Austria, a devenit Nr 1 pe piața de mobilă din Austria.
Unternehmenssprecher Mag. Thomas Saliger
XXXL Restaurant
Der Möbelkauf macht hungrig, daher richtet XXXLutz seit 1996 in allen seinen Filialen Restaurants ein. Hier können unsere Kunden bei Speisen und Getränken zu extrem günstigen Preisen eine Pause einlegen. Manche Stammgäste kommen sogar nur zum Essen in „ihren“ XXXLutz!






Mai mare ca niciodată
Începând cu anul 2000, compania se redenumește în XXXLutz și se corespunde întru totul sintagmei ”XXXL” din nume: în 2005 XXXLutz devine al doilea cel mai mare retailer de mobilier din lume. Compania iși continuă expansiunea în Cehia (2000), Ungaria și Slovacia (2008), Suedia, Slovenia și Croația (2010), Bulgaria și Franța (2014), România și Elveția (2018) precum și Serbia (2019). Cifra de afaceri depășește pentru prima oară 1 miliard de Euro. Și în 1999 în Austria începe și primul capitol al campaniei cu familia Putz, campanie ce va fi parte a istoriei publicitare din Austria.
Scaunul roșu
Scaunul recordurilor
Multe aspecte ale istoriei XXXLutz au fost susceptibile de a fi un record. Însă în cazul scaunului roșu, avem și confirmarea negru pe alb: în 2009, scaunul roșu din St. Florian, cu o înălțime de 30 de metri a intrat în cartea recordurilor Guinness.

Premise bune
În acest deceniu, stafeta urcă și mai sus, țelul companiei a fost mereu să devină cei mai mari și cei mai buni. Și asta în toate aspectele: satsifacția clienților, sortiment, servicii, pregătirea angajaților, promoții, locații și comunicare. O nouă piatră de temelie în acest sens a fost pusă în 2015: a fost fondată cea mai mare și cea mai inovativă asociație de achiziție de mobilier și decorațiuni din Europa, GIGA International. Aceasta garantează de atunci cea mai bună calitate la cele mai bune prețuri.

XXXLutz este online
Câteva clicuri și cumpărat - din toamna lui 2014 este posibil și la XXXLutz, odată cu deschiderea noului magazin online în Austria. Cu un an înainte fusese lansat primul magazin online XXXLutz, în Germania. Astfel clienții pot profita de un sortiment și mai variat precum și de o achiziție rapidă și simplă, online. Clienții au apreciat inițiativa, astfel încât între timp au fost deschise 24 de magazine online ce aparțin grupului XXXLutz, în Europa, ce contribuie de atunci la evoluția pozitivă a companiei.

XXXLutz continuă expansiunea
Succesul XXXL este de neoprit: conceptul nostru de retail modern de mobilier este din ce în ce mai apreciat în 13 țări europene. Grupul XXXLutz este prezent acum în Austria, Elveția, Germania, Suedia, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croația, Serbia, Bulgaria și România. În total, în aceste țări, avem peste 370 de magazine. Secretul succesului nostru? Secretul nostru este că am rămas loiali principiilor fondatoarei Gertrude Seifert: satisfacția clienților, calitate de top, servicii perfecte și prețuri avantajoase.